
Έργο ενός ολλανδού ζωγράφου, του Πιετ Μοντριάν εκτίθεται με λανθασμένο τρόπο εδώ και δεκαετίες, αλλά θα μείνει έτσι γιατί είναι πιθανό να διαλυθεί αν του αλλάξουν θέση.
Το έργο «New York City I», που έφτιαξε ο Μοντριάν το 1941, αποτελείται από κόκκινες, κίτρινες, μαύρες και μπλε κολλητικές ταινίες, οριζόντια και κάθετα πάνω στον καμβά. Δεν έχει την υπογραφή του, γιατί έκρινε το έργο ημιτελές.
Ο Μοντριάν γεννήθηκε στην πόλη Αμερσφόρτ της Ολλανδίας και σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Άμστερνταμ την περίοδο 1892 – 1895 χωρίς να σημειώσει αξιοσημείωτες επιδόσεις. Τα έργα του ήταν επηρεασμένα και από τα έντονα χρώματα των φωβιστών και σταδιακά αποκτούσαν πιο έντονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά μέχρι να γίνουν περισσότερο αφηρημένα. Μετά την άνοδο του Εθνικοσοσιαλισμού στην Γερμαναία αλλά και Ευρώπη, τον Σεπτέμβριο του 1938 εγκατέλειψε το Παρίσι για το Λονδίνο και δύο χρόνια έφυγε για την Νέα Υόρκη όπου και παρέμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του.
Ο πίνακας εκτέθηκε για πρώτη φορά το 1945 στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Από το 1980 εκτίθεται στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας.
Πριν από λίγους μήνες, Γερμανίδα επιμελήτρια όταν άρχισε να οργανώνει μια νέα έκθεση για τον Ολλανδό καλλιτέχνη, παρατήρησε ότι το έργο τόσο χρόνια ήταν κρεμασμένο ανάποδα.
Οι οριζόντιες γραμμές θα πρέπει να γίνονται πιο «πυκνές» στο πάνω μέρος του πίνακα, όπου θα πρέπει να είναι ο ουρανός και όχι στο κάτω όπως φαίνεται σήμερα.
Η επιμελήτρια επισημαίνει ότι ένα παρόμοιο έργο του Μοντριάν, το «New York City», που εκτίθεται στο Παρίσι έχει τις «πυκνές» γραμμές στο πάνω μέρος. Εν τω μεταξύ, φωτογραφία από το ατελιέ του ζωγράφου λίγες ημέρες μετά τον θάνατό του, το 1944, δείχνει το έργο πάνω σε καβαλέτο με το «πυκνό» κομμάτι στην πάνω πλευρά.
Αλλά, ακόμη και αν πράγματι έγινε λάθος εδώ και δεκαετίες, είναι πια σχεδόν αδύνατο να το διορθώσουμε. Οι κολλητικές ταινίες έχουν χαλαρώσει και, αν τις γυρίσουμε ανάποδα, το έργο θα αλλοιωθεί επικίνδυνα.
περισσότερα
Συνέντευξη falänx: the boys are back in RAC!
συνέντευξη στον Μιχάλη Γεωργιλά Με τον Χρήστο, τραγουδιστή των falänx, είχα να βρεθώ από κοντά σχεδόν είκοσι χρόνια, από εκείνο...
Γράφε με το Αίμα και όχι με το ψέμα…
γράφει ο Γιώργος Μάστορας Στο Αριστουργηματικό “Τάδε Έφη Ζαρατούστρα”, ο Μεγάλος Γερμανός Φιλόσοφος Φρειδερίκος Νίτσε, γράφει σε ένα σημείο: “Απ’...
Η GRECE για την ισραηλινο-αμερικανική επίθεση κατά του Ιράν
Δελτίο τύπου της GRECE (Ομάδα Έρευνας και Μελέτης για τον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό)22 Ιουνίου 2025 Ο σύλλογός μας πάντα υπερασπιζόταν την...
Το μυστήριο του πολεμιστή βαρώνου Roman Fëdorovič von Ungern-Sternberg
του Κωνσταντίνου Μποβιάτσου Μένουμε σήμερα στη μυστηριώδη φιγούρα του βαρώνου Roman Nicolaus (στα ρωσικά Roman Fëdorovič) von Ungern-Sternberg (1886-1921), θρυλικού...
Παρασκευή και 13: Από τους Σκανδιναϋικούς μύθους και τους Ναΐτες, στον Jason και τον μεγάλο Alice Cooper (video)
Σε ολόκληρο τον Δυτικό Κόσμο η «Παρασκευή και 13» θεωρείται ημέρα που φέρνει γρουσουζιά και φέρει «ευθύνη» για όσα άσχημα...
Frank Frazetta, οι Επτά Ρωμαίοι: κάτι πολύ παραπάνω από έναν ωραίο πίνακα ζωγραφικής
γράφει ο Γιώργος Μάστορας Σύμφωνα με τον Φρειδερίκο Νίτσε, τον Βαθυστόχαστο Αυτόν Μελετητή του Ελληνικού Πολιτισμού και Φιλοσοφικό Προφήτη της...