
Έργο ενός ολλανδού ζωγράφου, του Πιετ Μοντριάν εκτίθεται με λανθασμένο τρόπο εδώ και δεκαετίες, αλλά θα μείνει έτσι γιατί είναι πιθανό να διαλυθεί αν του αλλάξουν θέση.
Το έργο «New York City I», που έφτιαξε ο Μοντριάν το 1941, αποτελείται από κόκκινες, κίτρινες, μαύρες και μπλε κολλητικές ταινίες, οριζόντια και κάθετα πάνω στον καμβά. Δεν έχει την υπογραφή του, γιατί έκρινε το έργο ημιτελές.
Ο Μοντριάν γεννήθηκε στην πόλη Αμερσφόρτ της Ολλανδίας και σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Άμστερνταμ την περίοδο 1892 – 1895 χωρίς να σημειώσει αξιοσημείωτες επιδόσεις. Τα έργα του ήταν επηρεασμένα και από τα έντονα χρώματα των φωβιστών και σταδιακά αποκτούσαν πιο έντονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά μέχρι να γίνουν περισσότερο αφηρημένα. Μετά την άνοδο του Εθνικοσοσιαλισμού στην Γερμαναία αλλά και Ευρώπη, τον Σεπτέμβριο του 1938 εγκατέλειψε το Παρίσι για το Λονδίνο και δύο χρόνια έφυγε για την Νέα Υόρκη όπου και παρέμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του.
Ο πίνακας εκτέθηκε για πρώτη φορά το 1945 στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Από το 1980 εκτίθεται στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας.
Πριν από λίγους μήνες, Γερμανίδα επιμελήτρια όταν άρχισε να οργανώνει μια νέα έκθεση για τον Ολλανδό καλλιτέχνη, παρατήρησε ότι το έργο τόσο χρόνια ήταν κρεμασμένο ανάποδα.
Οι οριζόντιες γραμμές θα πρέπει να γίνονται πιο «πυκνές» στο πάνω μέρος του πίνακα, όπου θα πρέπει να είναι ο ουρανός και όχι στο κάτω όπως φαίνεται σήμερα.
Η επιμελήτρια επισημαίνει ότι ένα παρόμοιο έργο του Μοντριάν, το «New York City», που εκτίθεται στο Παρίσι έχει τις «πυκνές» γραμμές στο πάνω μέρος. Εν τω μεταξύ, φωτογραφία από το ατελιέ του ζωγράφου λίγες ημέρες μετά τον θάνατό του, το 1944, δείχνει το έργο πάνω σε καβαλέτο με το «πυκνό» κομμάτι στην πάνω πλευρά.
Αλλά, ακόμη και αν πράγματι έγινε λάθος εδώ και δεκαετίες, είναι πια σχεδόν αδύνατο να το διορθώσουμε. Οι κολλητικές ταινίες έχουν χαλαρώσει και, αν τις γυρίσουμε ανάποδα, το έργο θα αλλοιωθεί επικίνδυνα.
περισσότερα
Όταν η ΕΣΣΔ λογόκρινε τον OZZY
Τι σχέση μπορεί να έχει αλήθεια ένας εμβληματικός τραγουδιστής του Metal με τον Γκόγκολ και πως μπορεί να οδηγήσει έναν...
Νέο 12ο τεύχος, δροσερό και καλοκαιρινό, από την ΑΝΑΚΤΗΣΗ!
Κυκλοφόρησε εν μέσω θέρους το νέο, 12ο τεύχος του περιοδικού Ανάκτηση, του μοναδικού εθνικιστικού περιοδικού που μένει μακρυά από κόμματα...
Ο ναρκισσισμός ως διαταραχή της προσωπικότητας…
γράφει ο Γιώργος Μάστορας Το πρόβλημα του ναρκισσισμού αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα ψυχολογικής υφής. Έχει δε τον χαρακτήρα...
Host Mahler, τέλος σε μια πορεία από την άκρα αριστερά στον ριζοσπαστικό εθνικισμό
του Κώστα Μποβιάτσου Λίγες ημέρες μετά τον θάνατο τοτ Udo Voight υπήρξε μία ακόμη απώλεια. Ο Host Mahler έφυγε από...
Συνέντευξη falänx: the boys are back in RAC!
συνέντευξη στον Μιχάλη Γεωργιλά Με τον Χρήστο, τραγουδιστή των falänx, είχα να βρεθώ από κοντά σχεδόν είκοσι χρόνια, από εκείνο...
Γράφε με το Αίμα και όχι με το ψέμα…
γράφει ο Γιώργος Μάστορας Στο Αριστουργηματικό “Τάδε Έφη Ζαρατούστρα”, ο Μεγάλος Γερμανός Φιλόσοφος Φρειδερίκος Νίτσε, γράφει σε ένα σημείο: “Απ’...