γράφει ο Γιώργος Μάστορας
Ακόμη θυμάμαι ότι η καρδιά μου ράγισε στο άκουσμα της θλιβερής είδησης πως την Δευτέρα 7 Ιουνίου 2004 βρέθηκε νεκρός στο διαμέρισμά του στην Στοκχόλμη της Σουηδίας ο Thοmas Fοrsberg, γνωστότερος σε όλους μας με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Quorthon. Ο Άνθρωπος, δηλαδή, που βρισκόταν πίσω από τους BATHORY, ένα όχι απλώς σημαντικό Metal συγκρότημα, αλλά τολμώ να πω ό,τι πιο σημαντικό έχει να επιδείξει το Heavy Metal την τελευταία 40ετία.
Σε τέτοιες στιγμές, δεν υπάρχουν λόγια για να μπορούν να περιγράψουν Αξίες και συναισθήματα για ό,τι αντιπροσωπεύουν για εμάς οι BATHORY και το πόσο συντετριμμένοι νιώθουμε στο άκουσμα του χαμού μιας τόσο μεγαλειώδους, αλλά και μυστηριακής, μουσικής (και όχι μόνο) προσωπικότητας σφυρηλατώντας την καρδιά μας. Με ποιο τρόπο άραγε θα μπορούσαμε να αποδώσουμε σε όλο του το μεγαλείο το στίγμα των BATHORY; Θα έπρεπε να πέσουμε στην παγίδα μιας ανούσιας και στείρας εξιστόρησης του συγκροτήματος, αντιγράφοντας τη μέθοδο των “σοβαρών” μουσικών εντύπων; ‘Όχι, το αφιέρωμα αυτό δεν μπορεί να έχει έναν τέτοιο τυποποιημένο χαρακτήρα, όσο κι αν θα προσπαθήσουμε σ’ αυτό το περιορισμένο από πλευράς χώρου κείμενο να μιλήσουμε για την ιστορία των BATHORY.
Απευθυνόμαστε κυρίως στις πραγματικές μεταλλικές ορδές, στους Πιστούς και αφοσιωμένους εκείνους οπαδούς, που δεν είδαν τη λατρεία γι’ αυτό το γκρουπ ως κάτι το περιστασιακό με συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης, ανάλογα με την κατά καιρούς μουσική κατεύθυνση των BATHORY, αλλά τους αγάπησαν ως ένα ενιαίο heavy σύνολο, και φυσικά στάθηκαν πιστοί στα όσα δια μέσω του ήχου και των στίχων τους, πρεσβεύουν. Γιατί, αν για τους άλλους “τα αγαπημένα τους” μουσικά συγκροτήματα αποτελούν, στην καλύτερη των περιπτώσεων ένα ευχάριστο μουσικό διάλειμμα, για Εμάς, οι BATHORY είναι “εγωιστική” ιδεολογική ταύτιση!
Γεννιούνται οι BATHORY
Η Ιστορία του συγκροτήματος ξεκινά το 1983, όταν ο 17χρονος Quorthon δημιουργεί το συγκρότημα, το όνομα του οποίου εμπνέεται από την αιμοδιψή Ουγγαρέζα κόμισσα Έρζεμπετ Μπάθορυ (1560-1614) και την πραγματικά ανατριχιαστική ζωή και δράση της… Τα πρώτα προβλήματα δημιουργούνται στην μπάντα, καθώς οι πρώτοι συνεργάτες του δεν μπορούν να διανοηθούν πως ο ήχος του συγκροτήματος Θα είναι πιο σκληρός και απ’ αυτόν των MOTORHEAD και με εντελώς… δημοκρατικό τρόπο απολύονται από τον Quorthon, ο οποίος αποφασίζει να γράψει μόνος του τη μουσική και τους στίχους και να χρησιμοποιεί sessiοn μουσικούς. Μετά την πρώτη studio κυκλοφορία των BATHORY, δύο τραγούδια για τη συλλογή “Scandinavian Metal Attack” (και συγκεκριμένα τα φοβερά “Sacrifice” και “The Return of the Darkness and Evil”) έρχεται η μεγάλη ώρα για το πρώτο ολοκληρωμένο LP με τίτλο απλά Bathory (τα γράμματα με γοτθικούς χαρακτήρες) και με εξώφυλλο το κεφάλι ενός Τράγου… Από την πρώτη στιγμή είναι εμφανείς οι επιρροές, τόσο μουσικά όσο και στιχουργικά, από τους “ιερείς” του Black Metal, VΕΝΟΜ, όσο κι αν ο Quorthon το αρνείται στις συνεντεύξεις του…
Εξαίρετος δίσκος, αλλά το μεγάλο σοκ έρχεται το 1985 με την κυκλοφορία του The Return, ενός ανεπανάληπτου δίσκου στο χώρο του Black-Death Metal. Ένας απίστευτος χαμός, μια πραγματικά κολασμένη ατμόσφαιρα που σε καθηλώνει και τραγούδια-καταιγίδες όπως τα “Total Destruction”, “Wind οf Mayhem”, “Rites of Darkness” και φυσικά το φοβερό “Born for Burning”. Ανάλογο με το σκοτεινό κλίμα του δίσκου και το τρομερό εξώφυλλο, με το μισοκρυμμένο φεγγάρι πίσω από τα σύννεφα και τον απειλητικό τίτλο “The Return”.
Το 1987, με το Under the Sign of the Black Mark, σηματοδοτείται το τέλος της πρώιμης εποχής των BATHORY. Άλλος ένας καταπληκτικός δίσκος, όπου αναμφισβήτητα αν πρέπει να σταθούμε σε δύο σημεία, αυτά είναι το “Enter the Eternal Fire” (το πρώτο επικό Black Metal τραγούδι κατά τη γνώμη μου), ένας διαχρονικός ύμνος, μια ακόμα πιο «μαύρη» έκδοση του “Bridge of Death” των MANOWAR και το “Equimanthorn” όπου για πρώτη φορά υπάρχει η ενασχόληση με τη Viking θεματολογία. Το Blood Fire Death, τον Οκτώβριο του 1988, σηματοδοτεί την ολοκληρωτική στροφή προς την Σκανδιναβική Παράδοση. Ο βασικός χαρακτήρας του ήχου κινείται προς το Thrash Μetal με επικές αιχμές οι οποίες επικεντρώνονται κυρίως τόσο στην πρωτότυπη και απίστευτα ατμοσφαιρική διασκευή του Carmina Βurana του Carl Οrff, στην εισαγωγή του δίσκου, όσο και στο τελευταίο ομώνυμο κομμάτι, που αποτελεί τον προθάλαμο για το νέο ηχητικό δρόμο που θα έπαιρναν οι BATHORY.
«Η στιγμή έχει επιλεχθεί, το πεδίο της μάχης είναι στρωμένο, πάρτε τώρα τους ανθρώπους που ξεσηκώθηκαν, αυτοί που πιστεύουν στην Αλήθεια δεν φοβούνται. Τώρα διαλέξτε τα όπλα σας και πέστε στη γραμμή, διαλέξτε καλά τα λάβαρά σας και ακολουθείσθε το σημάδι. Αίμα για όλα τα δάκρυα που χύθηκαν και Φωτιά γιο το μίσος, Θάνατος γι’ αυτά που θα γίνουν η μοίρα όλων των ψεύτικων» Blood, Fire, Death
Στα αξιοσημείωτα αυτού του δίσκου, το εκπληκτικό εξώφυλλο πίνακας ζωγραφικής με δημιουργό τον Peter Nikolai Argo Το 1872 με χαρακτηριστικό τίτλο «Asyanrdstelen», όπως και οι πολύ έξυπνες (αλλά και σοκαριστικές) ακροστιχίδες στους στίχους των τραγουδιών “The Golden Walls of Heaven” και “Dies Irae”.
Η χρονιά του Hammerheart
Όλοι αναρωτιούνται για το πώς θα είναι η επόμενη κυκλοφορία των BATHORY και η κυκλοφορία του Hammerheart, τον Απρίλιο του 1990, λύνει τις απορίες αυτές και αλλάζει ριζικά την Ιστορία του Ηeaνy Μetal, καθώς το Επικό Μetal αποκτά τους πιο σφριγηλούς και αφοσιωμένους εκφραστές του.
Το Hammerheart αρχικά σχεδιαζόταν από τον Quorthon να ονομαστεί “Wίedervereihegung”, το οποίο στα γερμανικά σημαίνει Επανένωση, τόσο για να εορτασθεί η επανένωση της Γερμανίας, αλλά και ως φόρος τιμής για όλους τους Ανατολικογερμανούς οπαδούς του συγκροτήματος (BATHORY HORDES), όμως η εταιρία Noise που κυκλοφορεί αυτόν τον δίσκο αντιδρά και ματαιώνει την ονομασία αυτήν θεωρώντας τον συγκεκριμένο τίτλο ως «ναζιστικό». Λεπτομέρεια: οι BATHORY δε θα ξανακυκλοφορήσουν ποτέ πια δίσκο για τη NOISE…
Όπως και να έχει όμως, η κυκλική Σβάστικα κοσμεί το οπισθόφυλλο του “Hammerheart”! Η επική επίθεση των BATHORY συνεχίζεται τον Απρίλιο του 1991 με το απίστευτο Twilight of the Gods, το οποίο έκτος από το εκπληκτικό και ατόφιο Επικό Metal που προσφέρει έχει ακόμα περισσότερες ιδεολογικοπολιτικές αιχμές, τόσο με το τραγούδι «Under Τhe Runes», το οποίο αποτελεί μια έμμεση αναφορά στα στρατεύματα των WAFFEN SS, όσο και στην ευχαριστήρια λίστα του δίσκου, όπου μεταξύ άλλων φιγουράρουν το όνομα του αξιωματικού τΡούντολφ Λέμαν, αλλά και των Νίτσε, Βάγκνερ.
«Σε μεγάλους σχηματισμούς προχωράμε πριν την Αυγή. Με το μεγάλο χαιρετισμό ο μεγάλος αγώνας γεννιέται. Ανάμεσα στα σύννεφα τώρα οι δικές μας μαύρες φτερούγες γεμίζουν τον αέρα.» Under The Runes
Σε σχετική συνέντευξή του και στην ερώτηση αν είναι Εθνικιστής ή όχι απάντησε ως εξής: «οι πολιτικοί και οι κουλτουριάρηδες είναι τόσο καταραμένοι διεθνιστές που ξεχνούν το γεγονός ότι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί μεταξύ τους από την μια άκρη του κόσμου στην άλλη. Είμαι προετοιμασμένος να πολεμήσω κάτω από τις ρούνες για τους θεούς των Πατέρων μου. Γιατί υπάρχουν σίγουρα αξίες εκείνων των χρόνων για τις οποίες αξίζει να πολεμάς”.
Απρόβλεπτος και ενάντια στη μόδα, ο Quorthon θα κυκλοφορήσει τα δύο επόμενα άλμπουμ, “Requiem” το 1994 και “Octagοn” το 1995, σε Thrash και Black Metal φόρμες και ειδικά για το “Requiem” αξίζει να τονίσουμε πως το εξώφυλλό του φέρεται να είναι φωτογραφίες κρανίων και οστών από το δάσος Κατύν, στο οποίο οι σοβιετικοί είχαν εκτελέσει 15.000 αντικομμουνιστές Πολωνούς αξιωματικούς, ενώ υπάρχει και το τραγούδι “Blood And Soil” όπου ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΓΗ, ήταν το σύνθημα του Υπουργού Γεωργίας της Εθνικοσοσιαλιστικής Γερμανίας Βάλτερ Ντάρε! Η επιστροφή στον επικό ήχο θα είναι και πάλι μεγαλειώδης με το αριστουργηματικό “Blood Οn Ice” το 1996, που αποτελεί την αποθέωση του Αληθινού Metal και στιχουργικά είναι εμπνευσμένο από το κόμικ “Savage Sword of Conan” και ειδικότερα από το διαχρονικό κινηματογραφικό έπος “Κόναν ο Βάρβαρος” του Τζων Μίλιους. “Ένα Σπαθί φτιαγμένο για να μάχεται και να παίρνει μια ζωή, αυτό το Σπαθί είναι η ραχοκοκαλιά της ζωής που ξέρω εγώ.
Εδώ, ανάμεσα στα Βουνά και το χιόνι πρόσεξα την κοφτερή του ομορφιά, κοίτα μόνο τη λάμψη του, αυτό το Σπαθί σφυρηλατήθηκε μέσα στη φωτιά και τον πάγο, αυτό το Σπαθί είναι η ραχοκοκαλιά της ζωής ρου ξέρω εγώ. Εδώ, ανάμεσα στα βουνό και το χιόνι. Τώρα είμαι έτοιμος ν’ αφήσω το παλιό αυτό Σπαθί να τραγουδήσει πάλι» Τhe Sword
To Destroyer of The Worlds που ακολουθεί το 2001 προσπαθεί να μοιράσει τον ήχο του άλμπουμ ανάμεσα στο Epic και στο Death Metal αφήνοντας γενικώς ανάμεικτα συναισθήματα, όμως οι δύο επόμενες κυκλοφορίες Nordland Ι (2002) και Nordland ΙΙ (2003), που θα αποτελέσουν δυστυχώς το κύκνειο άσμα του συγκροτήματος, θα αποδείξουν για μια ακόμα φορά γιατί οι BATHORY είναι η επιτομή του αληθινού Heavy Metal.
Πλαισιωμένα από σύμβολα οdal rune (το οποίο χρησιμοποιείται από αρκετές εθνικιστικές και εθνικοσοσιαλιστικές οργανώσεις σε όλη την Ευρώπη) και οι δύο αυτές κυκλοφορίες υμνούν την Πολεμική Αρετή και το Μεγαλείο του Λευκού Ανθρώπου.
“Μάχη: Κρατάτε γερά τη γραμμή στη μάχη, Ώμο με ώμο, Αδέλφια δίπλα δίπλα, σιωπηλός έπεσες στο πλευρό μου, Αυτή ήταν μια θαυμάσια ημέρα, μια θαυμάσια ημέρα να πεθάνεις. Αδελφέ: θα φυλάξω το σπασμένο σου Σπαθί Broken Sword
Vinland: Ορyώστε τα κύματα, Λευκοί λύκοι σε μανιασμένη θάλασσα, Εμπρός Αδέλφια: η ανταμοιβή περιμένει τους τολμηρούς και γενναίους, Λευκοί Γιοι του Βορρά: δια μέσου Θύελλας και καταιγίδων: καβαλικεύαμε τα κύματα – Vinland.
«Ανάθεμα σε εκείνον που στέκει άπραγος και καταριέται μοιρολογώντας το σκοτάδι, αλλά δε θα κάνει το παραμικρό να ανάψει τη δάδα: να χύσει το φως: για εκείνον το σκοτάδι είναι όλο μέσα του, αργά πέρα ως πέρα στον ουρανό ο χρυσός δίσκος του φωτός εξακολουθεί να κυλά, ο Τροχός της Ζωής και του Φωτός: Αναγέννηση: οι εποχές: κοιτάξτε καλά τον Τροχό του ήλιου – Τhe Wheel οf Sυn
Σε καμία περίπτωση σε τόσες λίγες γραμμές δεν μπορούμε να αποδώσουμε το μεγαλείο των BATHORY. Εκατοντάδες, κυριολεκτικά, συγκροτήματα επηρεάστηκαν από τη μουσική και αισθητική άποψη του συγκροτήματος, τόσο ως Black Metal, όσο και ως Epic Metal σχήμα. Σε εποχές που πολλοί επιχείρησαν να διαβρώσουν τον εσωτερικό πυρήνα του Heavy Metal και να τον μολύνουν με νεωτεριστικές αηδίες, έδωσαν τη δική τους μάχη για να κρατήσουν το Metal καθαρό. Οι BATHORY βγήκαν μέσα από την φυλετική ψυχή της Λευκής Μουσικής Δύναμης για να πολεμήσουν τους βάρβαρους και να φωτίσουν με τη λάμψη των σπαθιών τους (έστω κι αν αυτή φαινομενικά παραπέμπει στις κιθάρες) ξανά τον κόσμο, έναν κόσμο των Πολεμιστών και των Γενναίων.
Το ιδεολογικό μήνυμα των BATHORY είναι ξεκάθαρο σε όσους μπορούν να διακρίνουν την πραγματικότητα και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία σε ένα μουσικό χώρο, που δυστυχώς στις μέρες μας παρουσιάζει εμφανή σημάδια εκφυλισμού με αρρωστημένες ιδέες και αποπροσανατολισμένο κοινό. Γι’ αυτό και τιμούμε το μοναδικό αυτό φαινόμενο, η Αξία του οποίου δεν μπορεί να περιοριστεί μέσα σε χρονικούς και γραπτούς περιορισμούς. Το πνεύμα τους θα ζει για πάντα και θα συνεχίζει να μπολιάζει νέες συνειδητοποιημένες μπάντες όλου του φάσματος του Heavy Μetal που θα συνεχίσουν το έργο των BATHORY.
Ως ένα ελάχιστο φόρο Τιμής, αποχαιρετούμε τον Quorthon στο μακρινό του ταξίδι για τη Valhalla με το παρακάτω απόσπασμα στίχων από το τραγούδι “Hammerheart”:
«Μαζί με τους όμαιμους αδελφούς μου
δίπλα όλοι οι γιοι του Πατέρα με το ένα μάτι,
όλοι είμαστε γεννημένοι στην Γη του Αίματος πάνω στον πάγο.
Και τώρα όλοι πρέπει να ακούσετε το τραγούδι μου,
φέρτε μαζί σας το Βόρειο Άνεμο χωρίς να νιώσετε φόβο.
Αγγίξτε τη νύκτα, μπορεί να δείχνει
Τόσο ατελείωτη και παντοτινά σκοτεινή.
Εκεί τότε θα έρθει η χρυσή αυγή.
Στο τέλος των νυχτών όλοι εμείς, αυτού επάνω το Βόρειο Άστρο
θα λάμψει για πάντα.
Οι αχανείς πύλες πάνω εκεί ψηλά θα μείνουν ανοιχτές
και καλώς ήρθατε εσύ μαζί με όλο το μέσα σου, και οι ωδές
Θα χαιρετίσουν τους επιφέροντες στο ζύγισμα της σφυρηλατημένης Καρδιάς».
ΥΓ Η ιατροδικαστική έκθεση απεφάνθη ότι ο θάνατος του Quorthon επήλθε την προηγούμενη ημέρα, Κυριακή 6 Ιουνίου 2004. Ο Quorthon, ακόμα και με την ημέρα που έφυγε από τη ζωή, φαίνεται ότι είχε διάθεση για «παιχνίδι» και «σκανδαλισμό» διαφόρων βαρεμένων ψευτοχριστιανών. Και αυτό το λέω, γιατί πήγε στην Valhalla την έκτη ημέρα, του έκτου μήνα, ενός έτους που αν προσθέσεις τα ψηφία του, σχηματίζεται ο αριθμός έξι. Καταλαβαίνετε τι εννοώ….
περισσότερα
Η επιστολή του Κωστή Παλαμά στον Φίλιππο Τομάζο Μαρινέττι
Αγαπητέ ποιητή,Συμπαθησέ με που κάπως αργά αποκρίνομαι στο φιλικό στάλσιμο του βροντερού σου διαλαλημού. Μα δεν είναι αργά και πάντα...
Κορνήλιος Κοντρεάνου: ένας άνδρας από σίδερο (video)
86 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την άνανδρη δολοφονία ενός εκ των πλέον χαρισματικών Ηγετών του Ευρωπαϊκού Εθνικισμού κατά τον 20ο...
Η αυτοκτονία του Μισίμα
Στις 25 Νοεμβρίου ο υπόψήφιος για Νόμπελ συγγραφέας Γιουκίο Μισίμα αυτοκτόνησε τελετουργικά με το σεπούκου (χαρακίρι), μετά από ένα αποτυχημένο...
Η μεγάλη ευθύνη των Εθνικιστών
«Ούτε η δεξιά ούτε η αριστερά διαθέτουν το κατάλληλο φάρμακο. Η νίκη της μίας, απαιτεί και την ήττα και την...
Νέο podcast «Σαμουράι της Δύσης» Μνήμη Χοσέ Αντόνιο
Ακούστε το τρίτο Podcast από την σειρά «Σαμουράι της Δύσης» από τον Κωνσταντίνο Μποβιάτσο, ένα μικρό στον Ισπανό Εθνικιστή και...
Χοσέ Αντόνιο Πρίμο Ντε Ριβέρα, ο ιδρυτής της Ισπανικής Φάλαγγας εκτελείται από τους κόκκινους
Στην Ισπανία μετά τις εκλογές του 1936 θριάμβευσε και πάλι η συμμαχία των κέντρο-αριστερών και αναρχικών κομμάτων υπό την επωνυμία...