
Εγώ που οδοιπόρησα, με τους ποιμένες της Πρεμετής
Ο Γιώργος Σαραντάρης, Έλληνας της διασποράς, τόλμησε στη χώρα των προγόνων του για να θέσει τα θεμέλια μιας νέας σχολής σκέψης στη φιλοσοφία και την ποίηση. Η παρουσία και οι συνομιλίες του μας άφησαν βαθιά εντύπωση και παραμένουν επιδραστικές στο σήμερα. Αυτή η εργασία είναι αφιερωμένη στο να ρίξει φως στο έργο του και να δημιουργήσει μια σύνδεση με αυτό. Αυτό προκαλεί το φυσικό ερώτημα: ποιος είναι ο λόγος πίσω από την επιλογή του Σαραντάρη; Ποιες φιλοσοφικές γνώσεις μπορούμε να αποκτήσουμε εξετάζοντας τα έργα ενός καλλιτέχνη; Τι σημασία έχει η είδηση στη ζωή των σύγχρονων ατόμων; Ποια είναι η σημερινή κατάσταση του ελληνικού πληθυσμού; Η πλοήγηση στα προαναφερθέντα θέματα αποτελεί πρόκληση για εμάς, ακόμη και αν προσεγγίζονται με ειλικρίνεια, ιδιαίτερα σε ένα περιβάλλον με έμφαση στη Βιβλική εξήγηση και την ερμηνεία των Γραφών.
Ο Σαραντάρης εκθέτει συνεχώς τις θεωρίες και τις ιδέες του στα ποιητικά του έργα. Η παρούσα εργασία προσφέρει μια διαχρονική πρόταση για τη ζωή που ισχύει όχι μόνο για τον άνθρωπο της εποχής, αλλά και για τα άτομα σε όλες τις περιόδους. Η ζωή του ήταν ήρεμη και λιτή, ο λόγος του είναι επίσης υποτονικός. Ο συγγραφέας εξέδωσε κλήτευση για να παρακινήσει το άτομο να επιστρέψει στην προηγούμενη ιδιότητά του ως ευσεβούς ατόμου. Τελικά, ο Γιώργος Σαραντάρης ήταν ένας πολιτικός φιλόσοφος;
περιεχόμενα
Πρόλογος
Εισαγωγή
Κεφάλαιο 1ο : Εισαγωγή στη ζωή και το έργο του Γεωργίου Σαραντάρη
1. Η χρονική περίοδος μεταξύ των πολέμων
1.2. Η Ελλάδα στο διάστημα του Μεσοπολέμου
1.3. Τα παιδιά και οι νέοι της δεκαετίας του 1930
1.4 Βιογραφία
1.4.1 Καταγωγή
1.4.2 Η ζωή στην Ιταλία
1.4.3 Η καθημερινότητα στην Ελλάδα
Κεφάλαιο 2ο: «Η εργογραφία του Γεωργίου Σαραντάρη»
2.1 Εισαγωγή στην εργογραφία του Γεωργίου Σαραντάρη
2.2. Οι παράγοντες που επηρέασαν την ποίηση του Γεωργίου Σαραντάρη
2.2.1. Συμβολισμός
2.2.2. Η σύνδεση με το έργο του Διονύσιου Σολωμού
2.2.3. Η σύνδεση του με τον ποιητή Giuseppe Ungaretti
Κεφάλαιο 3ο: Ισορροπία ποίησης και δοκιμιακού-φιλοσοφικού λόγου
3.1 Είναι η γλώσσα που χρησιμοποιείται στη φιλοσοφία διαφορετική από τη γλώσσα που χρησιμοποιείται στην ποίηση;
3.2 Ο ημερολογιακός χαρακτήρας της εργογραφίας του Σαραντάρη
Κεφάλαιο 4ο: Τα ερεθίσματα που διαμόρφωσαν το “πολιτικό του γίγνεσθαι”
4.1 Ο πτωτικός άνθρωπος
4.2 Η επιρροή από την αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία
Κεφάλαιο 5ο : Ο Γεώργιος Σαραντάρης, ένας πολιτικός φιλόσοφος
5.1 Η θεολογική σκέψη και η χριστιανική κοσμοθεωρία
5.2 Η «πολιτική» χροιά μέσα από τα προβλήματα της εποχής του
5.3 Η πορεία προς τη γνώση
5.4 Το εγώ και η ταυτότητα των πάντων
Επίλογος-Συμπεράσματα
Βιβλιογραφία
Επίμετρο
περισσότερα
Συνέντευξη falänx: the boys are back in RAC!
συνέντευξη στον Μιχάλη Γεωργιλά Με τον Χρήστο, τραγουδιστή των falänx, είχα να βρεθώ από κοντά σχεδόν είκοσι χρόνια, από εκείνο...
Γράφε με το Αίμα και όχι με το ψέμα…
γράφει ο Γιώργος Μάστορας Στο Αριστουργηματικό “Τάδε Έφη Ζαρατούστρα”, ο Μεγάλος Γερμανός Φιλόσοφος Φρειδερίκος Νίτσε, γράφει σε ένα σημείο: “Απ’...
Η GRECE για την ισραηλινο-αμερικανική επίθεση κατά του Ιράν
Δελτίο τύπου της GRECE (Ομάδα Έρευνας και Μελέτης για τον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό)22 Ιουνίου 2025 Ο σύλλογός μας πάντα υπερασπιζόταν την...
Το μυστήριο του πολεμιστή βαρώνου Roman Fëdorovič von Ungern-Sternberg
του Κωνσταντίνου Μποβιάτσου Μένουμε σήμερα στη μυστηριώδη φιγούρα του βαρώνου Roman Nicolaus (στα ρωσικά Roman Fëdorovič) von Ungern-Sternberg (1886-1921), θρυλικού...
Παρασκευή και 13: Από τους Σκανδιναϋικούς μύθους και τους Ναΐτες, στον Jason και τον μεγάλο Alice Cooper (video)
Σε ολόκληρο τον Δυτικό Κόσμο η «Παρασκευή και 13» θεωρείται ημέρα που φέρνει γρουσουζιά και φέρει «ευθύνη» για όσα άσχημα...
Frank Frazetta, οι Επτά Ρωμαίοι: κάτι πολύ παραπάνω από έναν ωραίο πίνακα ζωγραφικής
γράφει ο Γιώργος Μάστορας Σύμφωνα με τον Φρειδερίκο Νίτσε, τον Βαθυστόχαστο Αυτόν Μελετητή του Ελληνικού Πολιτισμού και Φιλοσοφικό Προφήτη της...